Blog ogólnotematyczny

Czytaj z nami wiele informacji

Internet

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie strony jest skutecznym sposobem na pozyskanie klientów w sieci, jednak jest ono czasochłonne i wymaga często gruntownej przebudowy strony. Nim zaczniesz cały proces pozycjonowania warto, abyś na początku sprawdził jakie pozycje na dane słowa kluczowe już teraz uzyskuje Twoja strona. Kiedy będziesz to wiedział, będziesz w stanie wprowadzić kilka prostych optymalizacji, które być może pozwolą Ci osiągnąć jeszcze wyższe pozycje w Google. Dlatego warto wiedzieć jak sprawdzić pozycjonowanie strony, jakie zajmuje ona pozycje i czy nasze działania pozycjonerskie przynoszą pożądane efekty. Jak to zrobić?

Sprawdź swoje pozycje w wyszukiwarce Google

Jeśli chcesz poznać pozycje Twojego serwisu, sklepu czy strony na dane frazy, wówczas powinieneś sięgnąć po jedno ze specjalistycznych narzędzi. Wszelkiego rodzaju „rank trackery” pozwolą Ci dowiedzieć się, jakie pozycje zajmuje Twoja strona. Nie wyszukuj słów kluczowych samodzielnie, bezpośrednio w wyszukiwarce, ponieważ dane wyniki będą niemiarodajne, ponieważ Google używa informacji o Twojej historii przeglądania, aby pokazać Ci dane wyniki w swojej wyszukiwarce. Jeśli chcesz na szybko sprawdzić pozycję na dane słowo kluczowe, wówczas skorzystaj z trybu incognito przeglądania i miej pewność, że nie jesteś nigdzie zalogowany. Jednak wyspecjalizowane narzędzie do sprawdzania pozycji będzie o wiele lepszym rozwiązaniem. Jeśli nie wiesz, jakie narzędzie będzie odpowiednie dla Ciebie, wówczas możesz poszukać tego rozwiązania w Internecie lub skonsultować się z agencją SEO z Twojego miasta lub najbliższej okolicy. W jaki jeszcze inny sposób możesz sprawdzić skuteczność działań pozycjonerskich?

Ruch na stronie jest ważniejszy od pozycji zajmowanych w Google

Jeśli prowadzisz aktywne działania pozycjonerskie, wówczas warto abyś sprawdzał za pomocą darmowego narzędzia Google Analytics Twój ruch na stronie, zwłaszcza ten nazywany jako Organic Traffic. Jest to ruch przychodzący bezpośrednio z wyszukiwarki Google. To właśnie zwiększenie ruchu na stronie jest Twoim głównym celem w pozycjonowaniu w Google, zatem ten współczynnik powinieneś regularnie mierzyć i porównywać różnicę między ruchem a poszczególnymi pozycjami. Niestety Google Analytics nie pokaże Ci z jakich fraz masz najwięcej ruchu. Sposobem na obejście tego ograniczenia może być przeprowadzenie testowych kampanii Google Ads. Wówczas dowiesz się, jakie frazy przynoszą Ci najwięcej ruchu i będziesz mógł się na nie pozycjonować. Inny sposób to skorzystanie z wszelkiego rodzaju wtyczek do Google Analytics, takich jak KeywordHero, które pozwolą Ci odsłonić większość słów kluczowych w Google Analytics określanych jako „not provided”. Dzięki temu będziesz mógł bardzo precyzyjnie określić, które frazy przynoszą Ci ruch wartościowy dla Twojej strony internetowej. Jeszcze innym, darmowym sposobem jest zainstalowanie Google Search Console (dawniej nazywanego Google Webmaster Tools). To narzędzie dostarczy Ci częściowych informacji na temat Twojego ruchu organicznego, dane te w połączeniu z danymi z Google Analytics (lub też i z Google Ads) pozwolą Ci już całkiem porządnie przeanalizować frazy przynoszące Ci ruch na stronę, a tym samym pokierować działaniami pozycjonerskimi.

Jakość ruchu na Twojej stronie internetowej

Jeszcze kolejny aspekt, to jakość ruchu, jaki przychodzi na Twoją stronę www. Innymi słowy, istotne jest, czy danych ruch przekłada się na zakupy i konwersje w Twoim sklepie. Ruch wysokiej jakości będzie mieć wysoki współczynnik konwersji, a ruch niskiej jakości przełoży się na stosunkowo niewielką ilość zakupów czy zamówień na Twojej stronie. Dlatego to ostatecznie liczba pozyskanych klientów zdecyduje o tym, czy pozycjonowanie Twojej strony się zwraca i przekłada na przychody w Twojej firmie czy działalności gospodarczej. Jeśli osiągasz wysokie pozycje, ale nie ma z nich przychodów, wówczas powinieneś pomyśleć o przebudowie Twojej oferty lub opisie wartości w Twoich produktach lub usługach. Pamiętaj, że atrakcyjna prezentacja Twojej oferty to aspekt, który nie ma wpływu na Twoją pozycję w wyszukiwarce Google, jednak ma ogromny wpływ na Twoje wyniki sprzedażowe, zatem powinieneś dbać nie tylko o pozycje, ale także o konkurencyjność Twojej oferty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *